Geoblog.pl    Naszemiejsca    Podróże    Bułgaria - Obzor    Cel podróży - Obzor

Cel podróży - Obzor

Bułgaria
Bułgaria, Obzor

Obzor- nieduża turystyczna miejscowość nadmorska,o dość czystej plaży, na której nie brak atrakcji zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych( moto-lotnie, rowery wodne,skutery wodne,banany),blisko plaży skwerek z fontanną,która przyciąga swym urokiem wieczorami,oraz nie opadal niej,znajduje się grecki teatr w którym wyświetlane są póznymi godzinami filmy( w języku bułgarskim), jedna główna ulica, na której nie brak straganów z pamiątkami, ubraniami(podróbki oryginalnych firm),jeden supermarket, w którym można nabyć wszystkie potrzebne artykuły żywnościowe oraz chemiczne.
Jeśli chodzi o restauracje to polecamy jedną z nich, po polsku to Złota rybka znajduje się jakieś 100 m od głównego wejścia na plażę, można w niej dobrze i dość tanio zjeść.
A bedąc w Bułgarii należy skosztować co najmniej sałatki szopskiej, cacy( małe pszepyszne szproteczki do piwka), kawarmy( gulasz z różnego rodzaju mięsem), a także w przy ulicznych barkach palacinka( ciepły naleśniczek podawany z bananem i czekoladą, bądz dzemem o różnych smakach - świetny na sniadanie)

Dla zapaleńców jazdy samochodowej,rozrywka w mini wersji GOKARTY - tor do jazdy przy wjeździe do Obozru.

Jeśli chodzi o większe imprezy, to w miejscowości znajduje się Klub Space, lokal widać już na samym wjeździe do Obzoru.

Warto też dodać, że miejscowość, polecilibyśmy rodzinom z dziećmi lub parom szukającym odpoczynku, a nie imprezowania, ponieważ Obzor jest spokojną miejscowością, w której dużą liczbę urlopowiczów stanowią dzieciate rodziny.

Gdy jedziesz do Bułgarii WEŹ ZE SOBĄ:

- na wszelki wypadek lekarstwa, w tym coś na zatrucia
- czapkę na głowę
- dużo kremów do opalania

Rady:

- pij wodę kupioną tylko w sklepie ( nie z kranu)
- nie znają angielskiego, jeśli już to rosyjski, choć lepiej dogadasz się po polsku
- dużo rzeczy pisanych cyrylicą m.in. menu, czasami są nazwy potraw po angielsku
- nie wymieniaj pieniędzy w przyulicznych kantorach, mogą oszukać
-z tego co się orientujemy lepiej w Polsce wymienić złotówki na euro,a na miejscu na lewy ( bardziej opłacalne)
- na końcu ulicy,na głównym placu, przyjmuje lekarz

Pamiętaj,ze Twój organizm w klimacie bułgarskim pracuje na podwójnych obrotach, warto popijać winko, bądź Rakijkę do obiadu - w celu zapobiegnięciu zatruciom,a dzieciom podawać odgazowaną cole na wieczór.