Geoblog.pl    Naszemiejsca    Podróże    Bułgaria 2007 - Primorsko    Primorsko

Primorsko

Bułgaria
Bułgaria, Primorsko

Primorsko- niewielka turystyczna nadmorska miejscowość, tętniąca życiem, a nawet podwójnym nocami.

Piękne czyste strzeżone plaże,ponieważ jest ich dwie, można powiedzieć , że znajdują się po obu stronach miejscowości, ważne, jest też plaża nudystów.
Na plaży jak już prawie wszędzie atrakcje dla małych i dużych( aquapark).
W samej miejscowości,jedna główna ulica, z mnóstwem straganów,oferujących pamiątki, gadżety wszelkiego rodzaju, a nawet ubrania ( podróbki oryginalnych firm).
Na tejże ulicy znajdują się bułgarskie biura oferujące wycieczki do pobliskich atrakcji, tak też można zwiedzić ( rezerwat rapotamo, Sozopol, Turcja, skorzystać z nurkowania z butlą,).
My byliśmy w Sozopolu, starodawne bułgarskie miasteczko, prawdę mówiąc można wybrać się tam samemu bez przewodnika, autobusem, ponieważ atrakcją są piękne starodawne budynki i widoki nadmorskie, do czego przewodnika nie potrzeba.

Jeśli chodzi o jedzonko, to w Primorsku jest też supermarket gdzie można nabyć wszystkiego rodzaju produkty żywnościowe jak i chemiczne.
Restauracji jest mnóstwo,które serwują lokalne i narodowe potrawy, choć nie omieszkują też europejskich, każdy znajdzie coś dla siebie.

Znajdują się dwie dyskoteki, również na głównej ulicy oraz bary serwujące muzykę do późna, zarówno lokalną jak i hity europejskie.

W Primorsku, znajduje się na samym początku głównej ulicy hurtownia alkoholi, można tam nabyć wszelakie trunki, od bułgarskich po polskie, lecz ważna rzecz warto zwracać uwagę na datę spożycia.

Jadąc do Bułgarii WEŹ ZE SOBĄ:

- czapkę na głowę
- dużo kremów do opalania
- lekarstwa, w tym coś na zatrucia
- przewodnik

Rady:

- pij wodę kupioną tylko w sklepie ( nie z kranu)
- nie znają angielskiego, jeśli już to rosyjski, choć lepiej dogadasz się po polsku
- dużo rzeczy pisanych cyrylicą m.in. menu, czasami są nazwy potraw po angielsku
- nie wymieniaj pieniędzy w przyulicznych kantorach, mogą oszukać
- w Primorsku jest bank ( wymiana bez problemu)
-z tego co się orientujemy lepiej w Polsce wymienić złotówki na euro,a na miejscu na lewy ( bardziej opłacalne)
- warto zainwestować w hotel z klimatyzacją ( strasznie gorąco)

Bardzo polecamy Primorsko, w miejscowości jest piękna plaża, co najważniejsze czysta.
Musimy też powiedzieć, że jest tam upalnie, w porównaniu do Obzoru, naprawdę jest różnica w temperaturze,może wynika to z tego, że Primorsko jest już bardzo blisko granicy z Turcją.
Dlatego też ciężko jest tam wytrzymać w hotelu bez klimy. Jest to miejscowość w 100% nastawiona na rozrywkę, ponieważ jest tam mnóstwo klubów nocnych czynnych do białego rana. Miejscowość tą też dlatego polecilibyśmy ludziom chcącym się ostro zabawić. Na pewno Primorsko nie jest ostoją ciszy i spokoju.